Personal branding, leiderschap vanuit authenticiteit

Nieuw product

9789077983379

Nederlandstalig, 2008, gebonden, geïllustreerd, 245 pagina's door Hubert Rampersad.

Meer details

Dit product is niet meer op voorraad

€ 22,94

Datasheet

Omslag Hardcover / Gebonden
Papiersoort Standaard

Meer informatie

In meer dan 15 talen verschenen!

Dit boek biedt een holistische blauwdruk om een authentiek, onderscheidend en gedenkwaardig personal brand te ontwikkelen en te cultiveren, wat de sleutel vormt voor duurzaam succes. Wanneer u uw brand op deze systematische en geïntegreerde wijze heeft ontwikkeld zult u automatisch succes en de personen en kansen aantrekken die perfect bij u passen. De auteur introduceert hiermee een geavanceerd personalbrandingmodel en hieraan gerelateerde praktische instrumenten, wat een uitstekend kader en richtlijnen biedt voor het creëren van een sterk en authentiek personal brand, dat in harmonie is met uw dromen, levensdoelen, waarden, talenten, passie en met de dingen waarvan u houdt deze te doen.

Zijn internationaal geprezen brandingmethode heeft in de praktijk bewezen tot duurzame resultaten te leiden, zowel voor individuen als voor organisaties. Door de personal brand van medewerkers af te stemmen op de corporate brand kunt u de best fit tussen medewerker en organisatie bewerkstelligen, wat tot meer plezier op het werk, balans tussen werk & prive en een gelukkige werkgemeenschap leidt.


'Met Personal branding, leiderschap vanuit authenticiteit biedt Hubert Rampersad een handboek dat hard nodig is voor kenniswerkers. Hij toont ons hoe we ons eigen personal brand kunnen ontwikkelen - en minstens zo belangrijk - hoe dit brand overtuigend te presenteren. Ik hou van zijn focus op authenticiteit... Mijn verzoek aan u, de lezer, is - maak dit boek een deel van uw leven. Lees dit boek niet slechts voor zijn "interessante" inhoud. Wees niet tevreden met slechts enkele aha-momenten. Maak het onderdeel van uw levensplanning - en uiteindelijk deel van uw leven! Wanneer u dit doet kunt u een meer geïntegreerd en succesvol persoon worden - en uw organisatie beter in staat stellen u te helpen een positief verschil te maken in de wereld!'

- Uit het voorwoord door Marshall Goldsmith. Auteur van What you got here won't get you there, een New York Times bestseller, Wall Street Journal #1 managementboek en winnaar van de Harold Longman Award voor het beste managementboek van 2007 in Amerika. Hij is door de American Management Association erkend als een van de 50 grootste denkers en leiders die een invloed hebben gehad op het gebied van management gedurende de afgelopen 80 jaar.


'Hubert Rampersad heeft gevoel voor het ontwikkelen van begrijpelijke concepten voor het analyseren van belangrijke zaken... Het door hem voorgestelde vierfasenmodel biedt een expliciete manier om een gewenste externe identiteit in iets concreets en handelbaar te vormen. Het is een geweldige stap-voor-stapaanpak om uw brand expliciet te maken... De mentale modellen en hun bijbehorende onderzoeksvragen helpen u te onderkennen waar u vandaag de dag staat, zodat u kunt komen waar u morgen wenst te zijn... Dit boek biedt een architectuur om deze ideeën om te zetten in actie.'

- Uit het nawoord door Dave Ulrich, Professor of Business, University of Michigan, en partner van de RBL Group. Co-auteur van de bestseller Leadership Brand (Harvard Business Press, 2007). Hij is als #1 management educator en goeroe geclassificeerd door Business Week, #2 binnen managementdenkers door Executive Excellence en door Forbes benoemd als een van 's werelds top vijf businesscoaches.


Roel Piepers voorwoord in Hubert Rampersads vorige bestseller Personal Balanced Scorecard inspireerde tot dit boek: 'Het is een van de eerste tastbare en bruikbare middelen om een persoon de kans te geven zijn agenda te zetten, te volgen, te meten en te verbeteren. Deze aanpak zal de huidige, maar vooral de volgende generatie beter en sterker maken voor de personal age die voor de deur staat voor ons allen.'

Inhoudsopgave
Voorwoord door Marshall Goldsmith
Voorwoord door Hubert Rampersad
Inleiding

Deel 1: Authentiek personal branding
1. Een authentiek personalbrandingmodel
2. Definieer en formuleer uw persoonlijke ambitie
3. Definieer en formuleer uw personal brand
4. Formuleer uw persoonlijke balanced scorecard
5. Implementeer en cultiveer uw persoonlijke ambitie, personal brand en persoonlijke balanced scorecard
6. Balans tussen persoonlijke ambitie/brand en gedrag/acties

Deel 2: Authentiek corporate branding
7. Een authentiek corporate brandingmodel
8. Definieer en formuleer de organisatieambitie
9. Definieer en formuleer de corporate brand
10. Formuleer de corporate balanced scorecard
11. Implementeer en cultiveer uw organisatieambitie, corporate brand en corporate balanced scorecard
12. Balans tussen persoonlijke ambitie/brand en organisatieambitie/corporate brand

Appendices
Nawoord door Dave Ulrich
Literatuur
Index

Over Hubert Rampersad
Hubert Rampersad (1957) heeft ni Nederland aan de HTS en de TU-Delft gestudeerd in de vakgebieden werktuigbouwkunde en productietechnologie en is in 1993 aan de TU-Eindhoven gepromoveerd in de Technische bedrijfskunde.

Hij is auteur van diverse publicaties, zowel van boeken als van artikelen in toonaangevende nationale en internationale tijdschriften. Als docent Productiemanagement was hij verbonden aan de faculteit Bedrijfskunde van de Erasmus Universiteit Rotterdam en tevens doceerde hij Productietechnologie aan de faculteit Technologie Management van de Technische Universiteit Eindhoven.

Hij is als zelfstandig organisatieadviseur verbonden geweest aan onder meer het Innovatiecentrum Den Haag, ASM Lithography en Smart Group organisatieadviseurs. Momenteel is hij als hoogleraar Productiemanagemnet & Productietechnologie verbonden aan de afdelingen Werktuigbouwkunde en Bedrijfskunde van de Anton de Kom Universiteit van Suriname. Daarnaast is hij directeur van het organisatieadviesbureau METeM Consulting te Paramaribo en is hij senior member van de Amerikaanse Society of Manufacturing Engineers.

Reviews

Schrijf een review

Personal branding, leiderschap vanuit authenticiteit

Personal branding, leiderschap vanuit authenticiteit

Nederlandstalig, 2008, gebonden, geïllustreerd, 245 pagina's door Hubert Rampersad.

30 andere producten in dezelfde categorie