Organiseren met zin

Nieuw product

9789077983683

Nederlandstalig, 2010, 160 pagina's door Raymond Godding.

Meer details

€ 18,35

Datasheet

Omslag Hardcover / Gebonden
Papiersoort Standaard

Meer informatie

Met illustraties, onder redactie van Richard Heeres.

Recensie
Een organisatie of bedrijf is een corporatieve persoonlijkheid, gedragen door menselijke waarden en bezield door menselijke idealen. In deze uitgave worden waardensystemen gecodeerd met een kleur, en krijgen ze een spirituele betekenis (volgens het Spiral Dynamics Model van C.W. Graves). De interne en externe communicatie over waarden en visies kan volgens de auteur het beste gebeuren aan de hand van vertellingen omdat, als het mensen aanspreekt, dan de totaliteit niet verknipt wordt. De auteur toont dit aan met behulp van veel (Nederlandse) cases, zowel profit als non-profit. Hij ondersteunt zijn analyses met een overeenkomstige achtergrondkleur. Tot slot geeft hij enkele algemene tips om zelf als manager een verhaal voor een doelgroep te maken. De auteur was voorheen marketingdeskundige en dat werkt door in de manier waarop hij zich nu bezighoudt met het authentieke communiceren, en de manier waarop hij zijn eigen boodschap vormgeeft in dit kleurrijke boek. Met voorwoord van prof. dr. P. de Blot, die ook publicaties over leiderschap heeft geschreven.

Drs. J.J.M. van der Heijden

Reviews

Schrijf een review

Organiseren met zin

Organiseren met zin

Nederlandstalig, 2010, 160 pagina's door Raymond Godding.

30 andere producten in dezelfde categorie